Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Design Studio Five

Design Studio Five is een vof-onderneming. Lonneke van Mierlo en Rosalie Peters zijn de eigenaressen van Design Studio Five. Design Studio Five is een jong en groeiend bedrijf dat altijd op de hoogte is van de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van branding en social media.Ons doel voor elke klant is opvallen. Door de juiste strategie en vormgeving in branding en social media vergroten wij jouw zichtbaarheid.

Dit is onze website: www.designstudiofive.nl

E-mail: info@designstudiofive.nl

Instagram: @designstudiofive

KvK-nummer: 86602918

Btw-nummer: NL864019920B01

 

Artikel 2 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op al onze diensten en producten. Als wij met jou afspraken maken die afwijken van deze algemene voorwaarden, geldt de afwijking alleen voor deze samenwerking. Je kunt je dan niet beroepen op deze afwijking bij andere samenwerkingen.

Wij mogen onze algemene voorwaarden wijzigen of aanvullen. Wijzigingen en/of aanvullingen die nadelig voor jou zijn, zullen wij altijd eerst bespreken en samen zoeken naar een passende oplossing. Jouw algemene voorwaarden zijn niet van toepassing op de samenwerking die jij met ons aangaat.

 

Artikel 3 – Offerte, samenwerking en bevestiging

Wij brengen geen kosten in rekening voor het opstellen van een offerte. Al onze offertes zijn vrijblijvend, tenzij anders vermeld in de offerte.

Een offerte heeft een geldigheidsduur zoals vermeld op de offerte. Indien wij een samengestelde offerte opstellen, zijn wij niet verplicht om een deel van de offerte afzonderlijk uit te voeren. Indien je slechts een deel van de offerte accepteert, maken wij een nieuwe offerte die bindend is.

Een offerte wordt als geaccepteerd beschouwd wanneer deze schriftelijk of digitaal door beide partijen akkoord is gegeven. Na acceptatie ontvang je van ons een persoonlijke e-mail met de volgende stappen.

Fouten of vergissingen in een offerte binden ons niet na acceptatie. Offertes gelden niet automatisch voor toekomstige samenwerkingen.

Extra werkzaamheden worden als meerwerk beschouwd en worden apart gefactureerd. Dit wordt altijd vooraf met jou besproken.

Heb je nog geen offerte ontvangen volgens afspraak? Neem dan contact met ons op, zodat wij dit kunnen oplossen.

 

Artikel 4 – Uitvoering van de samenwerking

Wij hanteren een werkwijze die we vooraf met jou bespreken en waar beide partijen zich aan houden. Wij streven ernaar om een opdracht zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij reageren binnen 3 werkdagen en sturen een offerte binnen 2 weken. Mocht dit niet haalbaar zijn, dan informeren wij je hierover tijdig.

Voor de uitvoering van de samenwerking hebben wij bepaalde gegevens nodig. Het is jouw verantwoordelijkheid om de benodigde gegevens correct en tijdig aan te leveren.

 

Artikel 5 – Correctierondes, meerwerk en resultaat

We maken vooraf afspraken over het aantal correctierondes. Extra correcties buiten deze afspraken worden als meerwerk beschouwd en kunnen extra kosten met zich meebrengen. Dit wordt altijd vooraf besproken.

Indien er extra werkzaamheden nodig zijn, zullen wij dit eerst met jou bespreken. De originele offerte blijft ongewijzigd, en het meerwerk wordt apart op de factuur vermeld.

Wij doen ons uiterste best om het gewenste resultaat te bereiken. Het uiteindelijke product wordt via e-mail ter goedkeuring gestuurd. Indien wij binnen 7 dagen geen reactie ontvangen, gaan wij ervan uit dat het product is geaccepteerd.

 

Artikel 6 – Drukwerk

Indien wij drukwerk verzorgen, ontvang je eerst een proefversie. Het is jouw verantwoordelijkheid om deze nauwkeurig te controleren. Na jouw goedkeuring wordt de opdracht aan de drukker gegeven. Drukwerk kan na goedkeuring niet worden geretourneerd. Mocht er toch een fout zijn, dan zoeken wij in overleg een oplossing.

 

Artikel 7 – Prijzen en betaling

Onze prijzen worden in overleg vastgesteld en digitaal in een offerte aangeboden. Na goedkeuring van de offerte gaan wij aan de slag.Na voltooiing van de opdracht ontvang je een digitale factuur, die binnen 14 dagen betaald dient te worden. Na 10 dagen sturen wij een eerste betalingsherinnering.

Onze offertes zijn exclusief BTW, facturen worden inclusief BTW opgesteld.

 

Artikel 8 – Intellectueel eigendomsrecht

Het intellectueel eigendomsrecht beschermt degene die een werk heeft gemaakt tegen ongeoorloofd gebruik, kopiëren of verspreiding.

Wij besteden veel tijd en moeite aan het realiseren van jouw opdracht. Daarom mag je zonder onze schriftelijke toestemming het werk niet verveelvoudigen, openbaar maken, bewerken of wijzigen, tenzij dit tijdens de samenwerking is besproken.

 

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

Wij zijn niet aansprakelijk voor:

• Fouten of tekortkomingen in de informatie die jij aan ons verstrekt.

• Fouten of tekortkomingen door achterstallig onderhoud.

• Wijzigingen in het eindresultaat die door jou zijn aangebracht.

• Taalkundige en/of grammaticale fouten in het resultaat.

– Fouten in drukwerk dat jij hebt goedgekeurd.

• Tegenvallende resultaten op basis van ons advies.

• Onze aansprakelijkheid eindigt na verzending van de factuur.

 

Artikel 10 – Opschorting, opzegging en ontbinding van de samenwerking

Wij kunnen de samenwerking opschorten of beëindigen als:

• Jij niet tijdig of volledig aan je verplichtingen voldoet.

• Wij vermoeden dat jij je verplichtingen niet zult nakomen.

• Vertraging aan jouw zijde het voor ons onmogelijk maakt de opdracht uit te voeren.

• Er sprake is van omstandigheden waardoor samenwerking niet langer mogelijk is.

Uitgevoerde werkzaamheden worden berekend op basis van uurtarief en gefactureerd. Deze factuur dient binnen 14 dagen betaald te worden.

 

Artikel 11 – Wijzigingen van de samenwerking

Een samenwerking kan worden gewijzigd na overleg via e-mail of een onlinegesprek. Een gewijzigde samenwerking wordt vastgelegd in een nieuwe offerte, die na goedkeuring bindend is.

 

Artikel 12 – Geheimhouding

Informatie die tijdens de samenwerking wordt gedeeld, blijft vertrouwelijk en wordt niet met derden gedeeld. Deze verplichting tot geheimhouding blijft ook na beëindiging van de samenwerking gelden.

 

Artikel 13 – Klachten

Heb je een klacht over de uitvoering van de samenwerking? Laat het ons weten, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

 

Artikel 14 – Privacybeleid

Wij hechten veel waarde aan jouw privacy en gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Deze worden uitsluitend gebruikt voor de uitvoering van de samenwerking.